OBCHODNÍ
PODMÍNKY DODÁNÍ ZBOŽÍ
Tyto obchodní podmínky vydává společnost
Nastav.it s.r.o., se sídlem Koliště 259/55, Zábrdovice, 602 00 Brno, přičemž
tyto upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Zákazníka, zejména
práva a povinnosti vzniklé z Kupní smlouvy
(dále jen „Obchodní podmínky“)
(Prodávající a Zákazník také jako „Smluvní
strany”)
- Definice
„e-shop“ znamená webové prostředí, které
je dostupné v síti Internet prostřednictvím internetové adresy https://www.nastavitshop.cz/ jehož hlavní funkcí je zobrazení, prezentace a objednání zboží
Zákazníkem;
„Kupní smlouva” znamená smlouvu ve smyslu ustanovení § 2079 násl.
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „Občanský zákoník”), uzavřenou mezi Prodávajícím a Zákazníkem;
„Prodávající“ znamená obchodní společnost Nastav.it s.r.o., IČ: 047 21
411, se sídlem Koliště 259/55, Zábrdovice, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 91570;
„Zákazník“ znamená spotřebitel nebo podnikatel;
„Zákazník spotřebitel“ znamená jakákoliv fyzická osoba, která mimo
rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání uzavírá Kupní smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná;
“Podnikatel” je zákazník, který není spotřebitelem. Za podnikatele se
považuje také každá osoba, která uzavírá Kupní smlouvy související s vlastní
obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého
povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele;
„Zboží” znamená věc zejména z oblasti výpočetní techniky a informačních
technologií, případně další věc, která je předmětem koupě;
- Informace pro Zákazníky před uzavřením Kupní smlouvy
1.
Ohledně kupní ceny a dalších
nákladů a poplatků platí, že:
-
kupní ceny jsou uváděny jako konečné, včetně veškerých
poplatků a daní stanovených zákonem. Je-li cena uvedena bez DPH, je to výslovně
uvedeno;
-
kupní cena nezahrnuje náklady na
dodání Zboží;
-
kupní cena nezahrnuje žádné
platby, poplatky nebo jiné odměny, které musí Zákazník vynaložit na služby
poskytnuté třetími stranami v souvislosti se zaplacením kupní ceny a dalších
nákladů;
2.
Pro odstoupení od Kupní smlouvy
Zákazníkem spotřebitelem platí, že:
-
v případě, kdy je Kupní smlouva
uzavřena mimo obchodní prostory Prodávajícího, má Zákazník, podle ustanovení §
1829 odst. 1 písm. a) Občanského zákoníku, právo od Kupní smlouvy odstoupit bez
udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Zboží. V případě dodání několika
druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, běží tato lhůta ode dne převzetí
poslední dodávky Zboží;
-
Zákazník nemá podle ustanovení §
1837 písm. d) Občanského zákoníku právo odstoupit od Kupní smlouvy na Zboží,
které bylo upraveno podle jeho přání nebo pro jeho osobu;
-
formulář pro odstoupení od Kupní
smlouvy je Zákazníkovi zaslán zároveň s Kupní smlouvou. Formulář je dále
dostupný na e-shopu Prodávajícího;
-
Zákazník je do 14 dnů ode dne
odstoupení od Kupní smlouvy povinen vrátit Prodávajícímu Zboží. Náklady spojené
s vrácením Zboží hradí Zákazník;
-
Prodávající vrátí Zákazníkovi
všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, včetně nákladů na dodání
Zboží, a to stejným způsobem jakým je přijal nejpozději do 14 dnů ode dne
odstoupení od Kupní smlouvy. V případě, že Zákazník zvolil jiný než nejlevnější
způsob dodání Zboží, vrátí Prodávající Zákazníkovi náklady na dodání Zboží
pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží;
-
Prodávající není povinen
Zákazníkovi vrátit přijaté peněžní prostředky za Zboží dříve, než mu Zákazník
Zboží předá nebo prokáže, že Zboží Prodávajícímu odeslal;
-
pro řádné odstoupení od Kupní
smlouvy stačí, aby Zákazník ve lhůtě Prodávajícímu odstoupení odeslal.
3.
Smluvní strany prohlašují, že
budou případné spory řešit především dohodou. Prodávající využívá možnosti
mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů. V případě stížnosti se mohou
Zákazníci bezplatně obrátit na příslušného pracovníka Prodávajícího
prostřednictvím e-mailové adresy info@nastav.it. V případě, že se Smluvní
strany nedohodnou na řešení případných sporů, budou všechny spory vznikající z
Kupní smlouvy a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností příslušnými
soudy. Zákazník spotřebitel má také právo na mimosoudní vyřešení případného
sporu z Kupní smlouvy prostřednictvím České obchodní inspekce, Ústřední
inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz,
http://adr.coi.cz/. Návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského
sporu je Zákazník spotřebitel oprávněn podat na tomto odkazu: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/. Zákazník spotřebitel může využít rovněž
platformu pro řešení sporů online, která je zřízena na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Česká obchodní inspekce vyřizuje
mimosoudní stížnosti Zákazníků spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených
příslušnými právními předpisy.
- Proces uzavření Kupní smlouvy
1.
Prodávající prostřednictvím
e-shopu vystavuje Zboží, které je výzvou k podávání nabídek.
2.
Zákazník prostřednictvím e-shopu
vyplní objednávkový formulář, který obsahuje informace zejména o objednávaném
Zboží, způsobu úhrady kupní ceny a údaje o způsobu doručení Zboží, včetně
výběru dopravce (dále jen „Objednávka“). Zákazník objednávku odešle
Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednat“. Odeslání objednávky je
považováno za návrh k uzavření Kupní smlouvy. Zákazník může měnit informace ve
formuláři do doby, než odešle Objednávku.
3.
Po doručení Objednávky Prodávající
odešle Zákazníkovi potvrzení Objednávky, přičemž toto potvrzení je považováno
za přijetí návrhu k uzavření Kupní smlouvy.(Dále jen „Potvrzení objednávky“ K
uzavření Kupní smlouvy dochází doručením Potvrzení objednávky Zákazníkovi.
4.
Prodávající má možnost Kupní
smlouvu neuzavřít a to tehdy, stane-li se Zboží nedostupným z důvodů na straně
dodavatele či v případě, ve kterém cena zveřejněná na e-shopu bude zjevně
nesprávná. V takovém případě je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy
i za situace, kdy již bylo Kupujícímu doručeno Potvrzení objednávky..
5.
Potvrzení objednávky zašle
Prodávající Zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou v uživatelském účtu
Zákazníka, či na e-mail uvedený v Objednávce. Zároveň s Potvrzením objednávky
Prodávající Zákazníkovi zašle aktuální znění Obchodních podmínek, a v případě Zákazníka spotřebitele také
Reklamační řád, Formulář pro odstoupení a Zásady zpracování a ochrany osobních
údajů.
6.
Zákazník bere na vědomí, že Prodávající
bude jakékoliv jím poskytnuté údaje důvodně považovat za správné a úplné a není
oprávněn zadané údaje kontrolovat.
- Kupní smlouva
Obecné informace
1.
Předmětem Kupní smlouvy je závazek
Prodávajícího odevzdat Zboží Zákazníkovi a umožnit mu nabýt k němu vlastnické
právo a tomu odpovídající závazek Zákazníka v souladu s Kupní smlouvou věc
převzít a zaplatit Prodávajícímu kupní cenu a další sjednané náklady spojené s
dodáním Zboží.
2.
Ke splnění závazku Prodávajícího
odevzdat Zboží Zákazníkovi dochází při osobním odběru převzetím Zboží
Zákazníkem, jinak předáním Zboží prvnímu dopravci k přepravě ze strany
Prodávajícího. U Zákazníka spotřebitele je povinnost Prodávajícího odevzdat
Zboží splněna okamžikem předání Zboží Zákazníkovi spotřebiteli dopravcem.
3.
K uzavření Kupní smlouvy může
dojít způsoby uvedenými v čl. 3 těchto obchodních podmínek.
Kupní
cena
4.
Kupní cena je sjednána
individuálně v Kupní smlouvě. Kupní cena nezahrnuje náklady spojené s dodáním
Zboží, není-li v Kupní smlouvě uvedeno jinak.
5.
Zákazník výslovně souhlasí se
zasíláním faktur v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu.
6.
V případě, že v období po uzavření
Kupní smlouvy a před jejím splněním dojde ke zvýšení nákladů Prodávajícího na
obstarání Zboží u dodavatele, dovozce nebo výrobce, a to v důsledku navýšení
kupní ceny Zboží požadované ze strany dodavatele,
dovozce nebo výrobce např. z důvodů zvýšení výrobních nákladů, je prodávající
oprávněn kupní cenu za Zboží navýšit o částku odpovídající rozdílu mezi
navýšenou kupní cenou dodavatele, dovozce nebo výrobce a původní kupní cenou
dodavatele, dovozce nebo výrobce. Navýšení kupní ceny je Prodávající povinen
oznámit Zákazníkovi elektronicky na e-mail uvedený v Návrhu či Konečném návrhu.
V případě, že Zákazník nesouhlasí s navýšením Kupní ceny, je kterákoliv smluvní
strana oprávněna od Kupní smlouvy odstoupit, a to do 7 dnů ode dne doručení oznámení
o navýšení kupní ceny. V případě, kdy Zákazník do 7 dnů ode dne doručení
oznámení o navýšení kupní ceny nesdělí Prodávajícímu, zda s navýšenou kupní
cenou souhlasí či nikoliv, je taktéž Prodávající oprávněn od Kupní smlouvy
odstoupit.
Dodání a předání Zboží
7.
Způsob dodání je oprávněn zvolit
Prodávající. V případě, že Prodávající nabídne Zákazníkovi více způsobů dodání,
je Zákazník oprávněn zvolit si z nabízených způsobů.
8.
Prodávající není povinen
Zákazníkovi Zboží odevzdat před uhrazením Kupní ceny a nákladů spojených s
dodáním Zboží v plné výši.
9.
Zákazník má povinnost dohodnutým
způsobem Zboží převzít. V případě, že Zákazník dohodnutým způsobem Zboží
nepřevezme a v důsledku toho vzniknou Prodávajícímu další náklady v souvislosti
s dodáním Zboží, např. náklady účtované dopravcem za navrácení Zboží
Prodávajícímu nebo náklady na opětovné dodání Zboží Zákazníkovi, je Zákazník
povinen tyto náklady na výzvu
Prodávajícímu uhradit.
10.
Nebezpečí škody na Zboží přechází
na Zákazníka okamžikem předání Zboží prvnímu dopravci. V případě, kdy
Prodávající nemá povinnost věc odeslat, přechází nebezpečí škody na Zboží na
Zákazníka okamžikem, kdu my Prodávající oznámí, že je Zboží připraveno k
převzetí. Toto ustanovení se nevztahuje na Zákazníka spotřebitele.
11.
Vlastnického právo ke Zboží
přechází na Zákazníka okamžikem převzetí Zboží, vyjma případů kdy v okamžiku
převzetí Zboží Zákazník neuhradil kupní cenu nebo náklady spojené s dodáním
Zboží nebo jejich část. V takovém případě má Prodávající ke Zboží výhradu
vlastnického práva ve smyslu ustanovení § 2132 Občanského zákoníku až do
okamžiku úplného zaplacení kupní ceny a nákladů spojených s dodáním Zboží.
Dodací doba
12.
Prodávající je povinen expedovat
zboží nejpozději do 2 pracovních dnů od okamžiku splnění následujících podmínek:
a) obdržení zboží Prodávajícím od jeho dodavatelů a b) uhrazení kupní ceny či
zálohy na kupní cenu ve stanovené výši Zákazníkem. Prodávající je oprávněn
prodloužit sjednanou dodací dobu až o 30 pracovních dní. O prodloužení dodací
doby informuje Prodávající Zákazníka elektronicky na e-mail uvedený v
objednávce.
- Práva Zákazníka z
vadného plnění
1.
Pro Zákazníka spotřebitele práva z
vadného plnění a postup jejich uplatnění upravuje Reklamační řád.
2.
Prodávající je povinen odevzdat
Zboží s ujednanými vlastnostmi v souladu
s Kupní smlouvou.
3.
Neodevzdá-li Prodávající Zboží s
ujednanými vlastnostmi v souladu s Kupní smlouvou, vznikají Zákazníkovi nároky
z vadného plnění.
4.
Právo z vadného plnění Zákazníkovi
nenáleží, pokud Zákazník vadu způsobil sám či ji způsobila třetí osoba, např.
zásahem do Zboží, a pokud je vada Zboží způsobena okolnostmi vzniklými až po
přechodu nebezpečí škody na Zboží.
5.
Smluvní strany vylučují užití
ustanovení § 2108 Občanského zákoníku.
6.
Zákazník spotřebitel je oprávněn
uplatnit právo z vady bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil nebo měl a
mohl zjistit, nejpozději však do 24 měsíců ode dne převzetí Zboží.
7.
Zákazník je povinen provést
prohlídku Zboží ihned při jeho převzetí.
8.
Má-li Zboží vadu, je Zákazník
oprávněn po Prodávajícím požadovat:
-
odstranění vady;
-
přiměřenou slevu z Kupní ceny,
není-li možné vadu odstranit, nebo v případě, kdy Prodávající nezjedná nápravu
do 90 dní ode dne vytknutí vady za předpokladu, že bylo takové vytknutí
oprávněné.
Postup
při uplatnění práva z vadného plnění pro Zákazníka, který není spotřebitelem
1.
Zákazník je povinen provést
prohlídku Zboží ihned při jeho převzetí. Pokud Zákazník nesplní svoji povinnost
dle předchozí věty tohoto odstavce, nebo neučiní oznámení o vadách bez
zbytečného odkladu poté, co se o vadách dozvěděl nebo měl dozvědět, jeho nárok
na uplatnění práv z vadného plnění zaniká.
2.
Zákazník je povinen vady skryté
vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do 6 měsíců od okamžiku přechodu
nebezpečí škody na věci.
3.
Zákazník je povinen vady oznámit
elektronicky na e-mailovou adresu Prodávajícího info@nastav.it. Zákazník je
povinen v oznámení o vadách popsat vadu Zboží a její projevy. Zákazník je
povinen za účelem posouzení oprávněnosti nároku a případného odstranění vady
poskytnout Prodávajícímu součinnost, zejména odevzdat Zboží v provozovně
Prodávajícího a není-li odevzdání možné zajistit Prodávajícímu přístup ke Zboží
v požadovaném termínu.
4.
V případě, že bude nárok posouzen
jako neoprávněný, je Prodávající oprávněn požadovat náhradu nákladů, které mu
vznikly v souvislosti s posouzením na místě, a Zákazník je povinen mu tyto na
jeho výzvu uhradit.
5.
Prodávající je povinen vyřídit
práva z vadného plnění do 90 dnů ode dne řádného vytknutí vady, avšak pouze za
předpokladu, že Zákazník vytknul vadu oprávněně. V případě, že se jedná o
neoprávněné vytknutí vady, vyrozumí Prodávající o neoprávněném vytknutí vad
Zákazníka nejpozději 20 dnů ode dne, kdy se o neoprávněnosti vytknutí dozvěděl.
V případě, že k odstranění vady třeba dodání nové části Zboží, prodlužuje se
doba pro vyřízení práva z vadného plnění o dobu potřebnou k dodání noví části
Zboží.
- Zánik Kupní smlouvy
1.
Zákazník je oprávněn od Kupní
smlouvy odstoupit pouze z důvodů uvedených v těchto obchodních podmínkách.
Zákazník spotřebitel je dále oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy také v
případech vymezených zákonem.
- Zpracování a ochrana osobních údajů
1.
Zpracování a ochrana osobních
údajů Zákazníka se řídí dokumentem Zásady zpracování a ochrany osobních údajů.
- Ostatní ujednání
1.
Veškerá komunikace mezi
Prodávajícím a Zákazníkem bude probíhat e-mailem, telefonicky nebo
prostřednictvím chatu na e-shopu. Bude-li třeba doručit písemnost zakládající
zánik Kupní smlouvy, pak se tato doručuje Prodávajícímu na adresu sídla a
Zákazníkovi na adresu uvedenou uživatelském účtu. Písemnost se považuje za
doručenou okamžikem jejího doručení, marným uplynutím lhůty k jejímu převzetí a
nebo odmítnutím jejího převzetí.
2.
Za mimořádnou, nepředvídatelnou a
nepřekonatelnou překážku podle ustanovení § 2913 Občanského zákoníku se budou
pro účely těchto obchodních podmínek a Kupní smlouvy považovat též legislativní
opatření vlády, v důsledku kterého jedné či druhé straně bude objektivně
znemožněno, případně podstatně ztíženo plnění Kupní smlouvy.
3.
Zákazník na sebe přejímá v souladu
s § 1765 odst. 2 nebezpečí změny okolností.
4.
Při uzavření Kupní smlouvy dochází
k registraci Zákazníka a vytvoření uživatelského účtu Zákazníka na e-shopu.
Zákazník uzavřením Kupní smlouvy výslovně souhlasí s registrací a vytvořením
uživatelského účtu. Zákazník je oprávněn měnit ve svém uživatelském účtu
kontaktní a identifikační údaje, tyto údaje se zavazuje Zákazník udržovat
aktuální. Zákazník bere na vědomí, že Prodávající bude jakékoliv jím poskytnuté
údaje nebo údaje uvedené v uživatelském účtu důvodně považovat za správné a
úplné a není oprávněn zadané údaje kontrolovat.
5.
V případě rozporu mezi Kupní
smlouvou a Obchodními podmínkami, má přednost ujednání Kupní smlouvy.
- Závěrečná ustanovení
1.
Vzájemný závazkový vztah smluvních
stran se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Pro účely kontraktace s
mezinárodním prvkem tímto v souladu s čl. III. Nařízení č. 593/2008 Sb., o
právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy, přijatého Evropským parlamentem a
Radou Evropské unie dne 17. června 2008 (dále jen „Nařízení Řím I“) Smluvní
strany prohlašují, že zvolily rozhodným právem pro Kupní smlouvu a tyto
obchodní podmínky právo české, a to s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách
o mezinárodní koupi zboží. Touto volbou není dotčen čl. 6 Nařízení Řím I.
týkající se spotřebitelských smluv.
2.
Strany se zavazují, že vynaloží
maximální úsilí na smírné řešení veškerých sporů vzešlých z Kupní smlouvy a
Obchodních podmínek nebo v souvislosti s nimi. V případě, že se Smluvní strany
nedohodnou na řešení případných sporů, budou všechny spory vznikající z Kupní
smlouvy v souvislosti s nimi rozhodovány s konečnou platností příslušnými
soudy. Pro případy kontraktace s
mezinárodním prvkem Smluvní strany sjednávají,
v souladu s čl. 23 Nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince
2000, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a
obchodních věcech (dále jen „Nařízení Brusel I bis”), výlučnou příslušnost Městského soudu v Brně
pro rozhodování veškerých budoucích sporů z Kupní smlouvy a Obchodních podmínek
nebo v souvislosti s nimi. Touto volbou není dotčen čl. 17 a čl. 18 Nařízení
Brusel I bis týkající se spotřebitelských smluv.
3.
Je-li některé ustanovení Kupní
smlouvy nebo Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane,
namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému
ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny Kupní smlouvy
vyžadují písemnou formu. Za písemnou formou se pro účely změn Kupní smlouvy
považuje také e-mailová komunikace. Smluvní strany výslovně sjednávají, že pro
jakékoliv dvoustranné ujednání mezi Smluvními stranami, které potřebuje podpis
obou Smluvních stran, je písemná forma dodržena i tehdy, je-li takové ujednání
podepsáno Smluvními stranami elektronicky přes aplikaci Signi.
4.
Tyto obchodní podmínky nabývají
platnosti a účinnosti dne 1.6.2022.
5.
Tyto obchodní podmínky je
Prodávající oprávněn kdykoliv změnit. Obchodní podmínky pak pozbývají platnosti
a účinnosti dnem nabytí účinnosti Obchodních podmínek pozdějších.
6.
Nedílnou součástí těchto
obchodních podmínek jsou Zásady zpracování a ochrany osobních údajů, Reklamační
řád a Formulář pro odstoupení.