REKLAMAČNÍ ŘÁD
společnosti Nastav.it s.r.o., IČ: 047 21
411, se sídlem Koliště 259/55, Zábrdovice, 602 00 Brno
pro uplatnění práv z vadného plnění ze
Smlouvy o poskytování služeb, Rámcové smlouvy o poskytování služeb, Smlouvy o
členství a Kupní smlouvy
- Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád (dále jen
„Reklamační řád“) společnosti Nastav.it s.r.o., IČ: 047 21 411, se sídlem
Koliště 259/55, Zábrdovice, 602 00 Brno (dále jen „Nastav.it“) upravuje v
souladu s ustanovením § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve
znění platných předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) odpovědnost
Nastav.it za vady zboží (dále jen „Produkty“) zakoupené Zákazníkem, jakožto
spotřebitelem, prostřednictvím internetového obchodu Nastav.it provozovaného na
webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.nastavitshop.cz/ (dále jen „E-shop“).
Spotřebitelem se rozumí fyzická
osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného
výkonu svého povolání uzavřela Smlouvu o poskytování služeb, Rámcovou smlouvu o
poskytování služeb, Smlouvu o členství či Kupní smlouvu (společně dále jen
„Smlouva”) prostřednictvím E-shopu. Reklamační řád se tak nevztahuje na
případy, kdy osoba, která zakoupila Produkty od Nastav.it, je právnickou osobou
či osobou, jež jedná při objednávání služeb v rámci své podnikatelské činnosti
nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. V takovém případě se použijí
ustanovení o vytýkání vad dle příslušných Obchodních podmínek Nastav.it a
není-li tam taková úprava obsažena, pak dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník”).
Reklamační řád se vztahuje na Produkty, u něhož jsou Spotřebitelem
uplatňována práva Spotřebitele vůči Nastav.it z odpovědnosti za vady (dále jen
„Reklamace“).
- Rozsah Reklamace
Práva a povinnosti smluvních stran
ohledně práv z Reklamace (vadného plnění) se řídí příslušnými obecně závaznými
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až §
2174 Občanského zákoníku).
Nastav.it odpovídá Spotřebiteli, že Produkt při převzetí nemá vady.
Zejména Nastav.it odpovídá Spotřebiteli, že v době, kdy Spotřebitel Produkt
převzal má Produkt vlastnosti, které si Smluvní strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, má takové vlastnosti, které Nastav.it popsalo, nebo které Spotřebitel
očekával s ohledem na povahu Produktu.
- Podmínky, způsob a
uplatnění Reklamace
Vady zjevné, tj. zjevnou nefunkčnost
Produktu, je Spotřebitel povinen vytknout, jde-li o službu ihned při převzetí služby, tj. po předvedení
její funkčnosti, a to v Protokolu o poskytnutí služby a jde-li o zboží bez
zbytečného odkladu poté, kdy měl Spotřebitel povinnost provést prohlídku zboží.
Jde-li o vadu skrytou, je Spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady
bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil nebo měl a mohl zjistit, nejpozději
však 24 měsíců ode dne převzetí Produktu. Má-li plnění vady, je Spotřebitel
oprávněn po Nastav.it požadovat:
v případě kdy jsou Produktem služby a
jedná se o podstatné porušení Smlouvy a nebo jde.li o zboží:
-
odstranění vady;
-
jde-li o zboží také dodání nového
zboží, není-li možné vadu odstranit nebo pokud Spotřebitel nemůže zboží řádně
užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Není-li
možné dodat nové zboží může Spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny
nebo může od Kupní smlouvy odstoupit;
-
odstoupení od Smlouvy, pakliže
není možné vadu odstranit nebo pokud Spotřebiteli nemůže Produkt řádně užívat
pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad;
-
přiměřenou slevu z ceny Produktu,
neodstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy nebo neuplatní-li právo na odstranění vady
či dodání nového zboží. Přiměřenou slevu může Zákazník požadovat i v případě,
kdy není možné vadu odstranit, nebo v případě, kdy Nastav.it nezjedná nápravu v
přiměřené době nebo by zjednání nápravy způsobilo Spotřebiteli značné obtíže;
V případě, kdy jsou Produktem služby a jedná se o nepodstatné porušení
Smlouvy:
-
odstranění vady;
-
přiměřenou slevu z ceny Produktu,
není-li možné vadu odstranit, nebo v případě, kdy Nastav.it nezjedná nápravu v
přiměřené době nebo by zjednání nápravy způsobilo Spotřebiteli značné obtíže.
Ostatní nároky Spotřebitele vyplývající z platných právních
předpisů tím nejsou dotčeny.
Právo z vadného plnění Spotřebiteli
nenáleží, pokud Spotřebitel vadu způsobil sám či ji způsobila třetí osoba,
např. zásahem do Produktu a pokud je nefunkčnost služeb způsobena okolnostmi
vzniklými až po provedení Služby či po předání Zboží (např. aktualizací
softwaru, novými systémovými požadavky, malwarem, virem, apod.).
Spotřebitel může Reklamaci uplatnit v kterékoliv provozně Nastav.it,
popřípadě písemně zasláním na adresu sídla Nastav.it nebo elektronicky na emailovou
adresu Nastav.it: info@nastav.it. Spotřebitel musí při uplatnění Reklamace
Nastav.it sdělit, jaký konkrétní nárok z odpovědnosti u Nastav.it za vady
uplatňuje. Touto volbou je Spotřebitel vázán a není oprávněn ji následně měnit.
Spotřebitel je povinen Nastav.it za účelem posouzení Reklamace poskytnout
potřebnou součinnost, zejména nikoliv však výlučně přístup k zařízení,na kterém
byla služba provedena, odevzdání zboží, popis vady či jiné informace.
- Vyřízení Reklamace
Nastav.it nebo jím pověřený pracovník vyřídí Reklamaci včetně
případného odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů
ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Nastav.it se Spotřebitelem nedohodne na
delší lhůtě.
Spotřebitel je povinen za účelem posouzení oprávněnosti nároku a
případného odstranění vady poskytnout Nastav.it součinnost, zejména odevzdat
Produkt či zařízení, na kterém byly poskytnuty služby, v provozovně Nastav.it a
není-li odevzdání možné zajistit Nastav.it přístup k Produktu v požadovaném
termínu.
Nastav.it vydá Spotřebiteli písemné potvrzení (za písemné potvrzení se
považuje i potvrzení zaslané v elektronické podobě na emailovou adresu
Spotřebitele) o datu a způsobu vyřízení Reklamace a době jejího trvání,
případně písemné odůvodnění zamítnutí Reklamace.
V případě, že je Reklamace shledána neoprávněnou, oznámí Nastav.it tuto
skutečnost Spotřebiteli. V případě zjevně neoprávněné Reklamace nemá
Spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením Reklamace.
Nastav.it má v takovém případě nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho
straně z důvodu neoprávněné reklamace. Spotřebitel je povinen mu náklady na
výzvu uhradit.
Kdo má právo podle ustanovení § 1923
Občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při
uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po
uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud
Nastav.it namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
- Závěrečná ujednání
Znění Reklamačního řádu může Nastav.it měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti
předchozího znění reklamačního řádu.
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne
1.6.2022.